wat is dcd?

DCD is een ontwikkelingsstoornis, ook wel Developmental, Cooordination Disorder genoemd.
Simpel uitgelegd betekend het dat je moeite hebt met je ontwikkeling en cooordinatie, dingen als aankleden, praten, lopen, en nog een hele hoop meer gaan een stuk moeilijker en langzamer dan bij anderen. je hebt meer tijd nodig om te ontdekken hoe je het moet doen. Meer uitleg nodig om te snappen wat je moet doen.
Zo heb ik pas leren fietsen op een tweewieler toen ik 14 was. Trots dat ik was, terwijl ik wist dat het vreselijk laat was. Meer over mijn ervaringen lezen? lees hieronder!

woensdag 29 januari 2014

Lezing?!

Hallo allemaal.

Vandaag een kort bericht. Ik voel mij een beetje schuldig dat het zo'n lange tijd heeft geduurd maar bij deze.

Over twee weken ga ik beginnen met stage lopen, ik ben aan het twijfelen of ik niet liever mijn opleiding in BBL zou willen doen. Hier door zou ik toch naar de PABO kunnen, maar kan ik nu alvast wat meer gaan verdienen.
Dit is allemaal een beetje aan bot gekomen toen mijn vriend mij vroeg of ik (niet nu meteen) maar binnen dit jaar met hem samen zou willen gaan wonen. Tja daar heb ik natuurlijk geen nee op gezegd!
Hartstikke blij ben ik hierover. Ik kan echt niet wachten.
Helaas ook een boel praktische dingen die nog te regelen vallen, maar dat komt vast allemaal wel op zijn plek.

Waar ik wel af en toe een beetje bang voor ben, is dat mijn DCD mij hierbij in de weg zal gaan zitten. Ik verwacht van niet, maar bij DCD weet je het maar nooit. Mensen vinden mij jong om dit te doen, maar ik kan ook merken dat er mensen zijn die het jong vinden vanwege mijn DCD. Dit is allemaal best want uiteindelijk is het mijn beslissing. Toch heb ik ergens heel diep van binnen wel een beetje een onzekerheid hoe dit zal gaan lopen. Alleen volgens mij hoort dat er ook een beetje bij DCD of geen DCD..

Ook wou ik vragen of iemand enig idee heeft hoe je een soort lezing houdt. Ik zou graag eens een lezing houden over DCD maar weet niet hoe je dit begint. Je hebt een ruimte nodig, maar ook de mensen die hierin geintereseerd zijn.. Zouden jullie dit leuk vinden?

Dat was het weer voor vandaag. Een korte update van mijn leven met DCD

3 opmerkingen:

  1. Denk je echt dat je nu al mag gaan samenwonen.. Vind het een beetje raar maarka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dit al besproken met mijn ouders en die houden mij niet tegen. Anders zou ik dit ook niet online zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry, maar ik denk dat het niet gaat werken als je nu al gaat samenwonen maarja dat is mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen