wat is dcd?

DCD is een ontwikkelingsstoornis, ook wel Developmental, Cooordination Disorder genoemd.
Simpel uitgelegd betekend het dat je moeite hebt met je ontwikkeling en cooordinatie, dingen als aankleden, praten, lopen, en nog een hele hoop meer gaan een stuk moeilijker en langzamer dan bij anderen. je hebt meer tijd nodig om te ontdekken hoe je het moet doen. Meer uitleg nodig om te snappen wat je moet doen.
Zo heb ik pas leren fietsen op een tweewieler toen ik 14 was. Trots dat ik was, terwijl ik wist dat het vreselijk laat was. Meer over mijn ervaringen lezen? lees hieronder!

donderdag 16 januari 2014

Petitie

Hallo allemaal.

Ik kwam laatst langs deze link en vond dit toch wel even belangrijk om eventjes te bloggen.
De link gaat over een petitie. Ze vinden namelijk dat psygische zorg voor kinderen bij de gemeente thuis hoort. wanneer je kind dus niet meer naar school wilt of moeite heeft. Dan moet je nu dus naar de gemeente stappen. Die komen een plan van aanpak maken. Allemaal leuk en aardig, maar als dit kind autisme heeft helpt dit hem of haar totaal niet. 

klik hier om naar de link te gaan

Ik ben hier erg tegen. Psychische zorg van kinderen hoort niet bij de gemeente thuis, dit hoort bij mensen die er verstand van hebben!
Niet alleen psychische zorg hebben dit soort dingen nodig.
Mensen met DCD leiden hier ook onder.

tot zover..
Tot de volgende keer  :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten