wat is dcd?

DCD is een ontwikkelingsstoornis, ook wel Developmental, Cooordination Disorder genoemd.
Simpel uitgelegd betekend het dat je moeite hebt met je ontwikkeling en cooordinatie, dingen als aankleden, praten, lopen, en nog een hele hoop meer gaan een stuk moeilijker en langzamer dan bij anderen. je hebt meer tijd nodig om te ontdekken hoe je het moet doen. Meer uitleg nodig om te snappen wat je moet doen.
Zo heb ik pas leren fietsen op een tweewieler toen ik 14 was. Trots dat ik was, terwijl ik wist dat het vreselijk laat was. Meer over mijn ervaringen lezen? lees hieronder!

zaterdag 20 april 2013

1ste blog! :O

Hallo allemaal!!!!!!

Mijn aller eerste bericht op dit blog.
Tja.. geen idee of ik dit goed ga doen, maar ik ga het proberen.

Het is vandaag de 20ste van april 2013 en op het moment is het 17:52 uur.

Laat ik beginnen met me voor te stellen.
Hallo, Mijn naam is sterre, ik ben een 16 jarig meisje.
Ik leef een redelijk normaal leven, althans dat is wat het vanaf de buitenkant lijkt. Mijn leven is bij verre na niet normaal, maar wiens leven wel? Toen ik klein was had ik namelijk veel problemen met leren lopen, praten, fietsen en zelfs met leren een lollypapiertje open te maken. Nee dat is niet voorbij, maar ik heb ermee leren omgaan. Er zit namelijk een naam aan vast, ja ik heb een etiket opgeplakt gekregen. Of ik het erg vind? Nou eigenlijk niet. Dit etiket genaamd DCD, heeft mij redelijk geholpen. DCD is een stoornis, zoals hierboven al verteld heb je dan moeite bij leren lopen etc. Dat is het niet alleen, je kunt ook bij sociale aspecten moeite krijgen. Zoals bijvoorbeeld niet weten wat je moet doen of zeggen op een bepaald moment, nou heb ik daar gelukkig wel wat minder last van. Toch merk ik het soms wel.
Goed ik heb dus DCD, lastig? Ja best wel. Vreselijk? Nee zeker niet! want ja ik heb een stoornis, erg vervelend. Ik ben Ik.
Ik wil graag mensen helpen, dat is hoe ik in elkaar zit. Het liefst zou ik voorlichtingen gaan geven over DCD. Aangezien ik daar nog wat jong voor ben, ben ik hier mee begonnen. Een blog over DCD, maar vooral over DCD in de pubertijd. want ja, ik zit in de pubertijd, nou ben ik er ondertussen al wel bijna uit. Toch wil ik graag met jullie mijn ervaringen delen, af en toe een flash back van voordat ik begon met deze Blog. Hopelijk krijg ik volgers.. zo niet, ook goed. Dit gaat mij in elk geval heel erg helpen!.

nou, dat was mijn eerste bericht wel weer, niet een super lange maar ik vind dat ik het best goed gedaan heb voor de eerste keer. Wat vinden jullie?
tot de volgende blog, wanneer? Dat weet ik nog niet precies.
Dit ben ik, een tijdje terug al maar toch.

1 opmerking:

  1. Wat ik ervan vind??ik ben supertrots op je. Je weet elke keer weer ons te verassen met je creativiteit. Een kanjer ben je. Een doorzetter een meid met een missie. Je hebt jezelf een doel gesteld, juf worden op een school voor kinderen met een beperking. Nu al wil je anderen helpen begrijpen hoe het is om op te groeien met een beperking. Is jouw leven minder dan dat van anderen? Volgens mij heb je zelf het antwoord gegeven: jouw leven verrijkt ons met jou heerlijke eerlijkheid en jouw kijk op jou beleving.

    BeantwoordenVerwijderen