wat is dcd?

DCD is een ontwikkelingsstoornis, ook wel Developmental, Cooordination Disorder genoemd.
Simpel uitgelegd betekend het dat je moeite hebt met je ontwikkeling en cooordinatie, dingen als aankleden, praten, lopen, en nog een hele hoop meer gaan een stuk moeilijker en langzamer dan bij anderen. je hebt meer tijd nodig om te ontdekken hoe je het moet doen. Meer uitleg nodig om te snappen wat je moet doen.
Zo heb ik pas leren fietsen op een tweewieler toen ik 14 was. Trots dat ik was, terwijl ik wist dat het vreselijk laat was. Meer over mijn ervaringen lezen? lees hieronder!

vrijdag 26 april 2013

kort bericht

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik erg opzoek geweest naar een onderwerp voor dit bericht, deze heb ik niet kunnen bedenken dus wordt het gewoon maar even een algemeen bericht :P.

Gisteren ben ik naar de kapper geweest, ben er zo blij mee! Ook heb ik 2 jurken gekregen, van mijn ouders en zus :D.

Vandaag heb ik mijn allerlaatste lesdag gehad, ik heb weinig zinnige dingen gedaan.
Aan het einde hebben we met een groepje en onze mentor in bepaalde lokalen op het bord geschreven, dit om die docenten te bedanken voor de 4 jaar.

Eigenlijk ben ik stiekem best wel trots op mezelf, Zonder enig problemen heb ik 4 jaar gehaald.
Alleen het examen nog maken en ik ben klaar, er is zo ontzettend veel veranderd.

Nog steeds ben ik er niet helemaal achter hoe je mij echt kunt volgen... Ik denk dat dat nog ooit wel zal komen, ik ga in ieder geval verder op zoek naar hoe dat gaat.
Hebben jullie nog onderwerpen of vragen die je graag behandeld ziet worden in mijn blog? Over DCD uiteraard, maar natuurlijk zijn andere vragen ook welkom.

Ja een korte blog dit keer, ik heb niet alle tijd van de wereld op het moment.
Zometeen ga ik nog even drummen, ohw had ik dat trouwens al gezegd?
Een paar maanden of misschien onderhand al wel bijna een jaar geleden heb ik drumles genomen,
normaal voor iemand met DCD onwijs moeilijk. Je moet heel veel dingen tegelijk doen, toch slaag ik er op de een of andere manier in om het te kunnen :D.

tot het volgende bericht, die weer wat langer zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten