wat is dcd?

DCD is een ontwikkelingsstoornis, ook wel Developmental, Cooordination Disorder genoemd.
Simpel uitgelegd betekend het dat je moeite hebt met je ontwikkeling en cooordinatie, dingen als aankleden, praten, lopen, en nog een hele hoop meer gaan een stuk moeilijker en langzamer dan bij anderen. je hebt meer tijd nodig om te ontdekken hoe je het moet doen. Meer uitleg nodig om te snappen wat je moet doen.
Zo heb ik pas leren fietsen op een tweewieler toen ik 14 was. Trots dat ik was, terwijl ik wist dat het vreselijk laat was. Meer over mijn ervaringen lezen? lees hieronder!

zondag 22 december 2013

merry christmas

Hallo allemaal, 

Het is bijna kerstmis! Ik heb er onwijs veel zin in. Gezelligheid, familie en lekker eten. 

Vandaag wil ik een aantal dingen bespreken. 
Zo ga ik beginnen met (heel toepasselijk) inpakken. 
Een cadeautje inpakken was vroeger altijd een ramp voor mij. Want hè je moet plakband pakken, het papier vasthouden, kleine dingetjes kunnen doen en dan ook nog is alles zo net mogelijk. Ja dat gaat dus niet zo goed hè, haha. 
Ondertussen gaat het op zich wel. Alleen denk ik wel dat je mijn cadeautjes er nog uit kan pikken haha. 
Dit is wel iets wat lastig is om te leren als je DCD hebt. 

Ook wou ik het hebben over make up. Dit omdat dit toch ook wel voor veel meisjes bij kerst hoort. Met DCD is het wel best lastig om make up op te doen. 
Ik heb hier dan ook lang op geoefend. 
Het is uiteindelijk een kwestie van oefenen. Alleen als het niet lukte was het huis te klein haha. 
Een hele tijd heb ik een redelijke laag make up op gehad. Met zo'n lijntje op je ooglid. Elke dag, dit lijntje ging alleen vaak helemaal fout. Ik boos, het eraf halen en het nog een keertje doen. Tja er hebben veel uren van mijn tijd ingezeten. 
Ondertussen beheers ik het wel aardig, alleen ik heb het niet meer elke dag op. Gewoon wanneer ik zin heb. Uiteindelijk vind ik mezelf zijn belangrijker. 


Ook wou ik nog even een shoutout doen to http://lunedicongelati.blogspot.nl/ . Omdat zij een heel bericht over mij heeft geschreven. Hier ben ik haar natuurlijk heel erg dankbaar voor. Omdat het vandaag over make up ging dacht ik dat het wel toepasselijk was om haar vandaag even te noemen. Mocht je make up tips nodig hebben! Check haar blog! 

merry christmas. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten